Recensie: Aline van Wijnen – Halsoverkop

In Halsoverkop brengt de single dertiger Nicole haar tijd het liefst door met Dan, Dave en Paulo (Brown, Eggers en Coelho dus, in papieren vorm). Ze slaagt er echter niet in om een leuke man van vlees en bloed te vinden. Totdat ze op het plekje waar ze altijd gaat lezen in haar lunchpauze een man ziet zitten… met een boek in zijn handen.

Halsoverkop is een heerlijke feelgoodroman van debutant Aline van Wijnen. Zij werd door de jury unaniem uitgeroepen tot winnares van de schrijfwedstrijd van uitgeverij Zomer & Keuning en het tijdschrift Vriendin. Dit is een lekker boek voor lekker in het zonnetje. Een boek boordevol liefde en Halsoverkop leest heel erg snel weg. In een paar uurtjes had ik het boek uitgelezen en ik heb genoten van iedere letter.

Ik ben helemaal niet zo’n romanticus en zelfs ik heb toch zitten wegzwijmelen bij dit heerlijke feelgoodboek. Ik had even geen zin in een ingewikkeld boek en toen viel deze op de mat. Heerlijk om lekker mee weg te kruipen op de bank. Eigenlijk wilde ik het in de zon gaan zitten lezen, maar de zon is de laatste tijd maar ver te zoeken. Daar vind ik het echt een ideaal boek voor.

Halsoverkop leest lekker snel weg en ik wilde Nicole soms wel even in de arm knijpen als ze weer zo aan het wegdromen was. Soms wilde ik haar een schop onder haar kont geven om acties te ondernemen. Nicole lijkt mij een hele lieve meid, zo eentje waar je zo vriendinnen mee zou kunnen worden.

Meer over Halsoverkop

Ik weet zeker dat Halsoverkop een heerlijk boek voor de zomer is en ik vind het een aanrader! Ben je dol op feelgoodromans? Dan is dit boek zeker iets voor jou! Ik vind het heerlijk om soms even te genieten met een roman in plaats van te zitten gruwelen bij een heftige thriller! De schrijfstijl van Aline van Wijnen vind ik heel fijn, lekker vlot! Ik hoop op meer boeken van haar hand!

Aline van Wijnen: Halsoverkop – Uitgeverij Z.K – ISBN 9789401908443 – Prijs 9,99 – Pagina’s 208