Trots op mijzelf!


Ik kan mij nog goed herinneren hoe zwaar ik het de eerste keer had toen ik ging hardlopen. Ik schreef daar al eerder een artikel over en ik kreeg daar een heleboel leuke, lieve en motiverende reacties op. Nu lijkt het tegenwoordig wel een trend om te gaan hardlopen, dus ik weet niet of dit interessant genoeg is om te lezen. Toch heb ik er voor gekozen om jullie even te updaten over het hardlopen. Ik krijg namelijk wel regelmatig vragen op twitter en instagram hoe het met het hardlopen gaat.

Ik heb inmiddels ook een goede sportbroek/legging aangeschaft, goede schoenen had ik al en een trainingsjasjes + sportshirtjes had ik ook nog in mijn kast liggen. Er is zat leuke sportkleding en ik heb daar zelfs wel een artikel overgemaakt, maar ik vind het zonde om heel veel geld uit te geven aan sportkleding, terwijl ik 9 van de 10 keer afhaak wat betreft sporten.

Ik ben inmiddels alweer een paar weken bezig en de eerste weken heb ik het heel zwaar gehad. Ik was na een halve minuut rennen al compleet buitenadem, misselijk en alles deed pijn. Hoe kan iemand dit ooit leuk vinden? Vrijwillig hardlopen? Ik leek wel gek! Toch heb ik doorgezet, gelukkig want inmiddels vind ik het heerlijk om te gaan hardlopen. Ik woon vlakbij een park en ik ren daar één, maar vaak twee keer in de week een paar kilometer. Mijn doel is ook om in ieder geval twee keer per week te gaan rennen en behalve één week, is het tot nu toe gelukt om twee keer in de week te gaan hardlopen. Tuurlijk heb ik af en toe ook geen zin, maar met een heleboel doorzettingsvermogen ga je toch wel even een stuk rennen. Vooral omdat ik ook weet dat ik mij daarna heerlijk voel! Ik heb ook geprobeerd om de 30 days shred te doen, maar na 6 keer het gedaan te hebben, vond ik hardlopen toch een stuk effectiever.

Ik heb zondag 4 x6 minuten hardgelopen, met steeds daar tussendoor een minuut lopen en dat ging super. Ik was hartstikke trots, eigenlijk voor het eerst dat ik echt trots was op mijzelf. Tim zei al vaak hoe trots hij was dat ik eindelijk aan mijn conditie werk, maar het duurde even voordat ik het zelf doorhad.  De 4 x 6 minuten waren goed te doen, dus ik ga volgende keer keer wat meer proberen te rennen.

Voor de rest let ik niet op mijn voeding naast het hardlopen. Ik eet gewoon wat ik lekker vind en ik vind dat wij al best gezond eten. Voor de rest wil ik ook niet afvallen en doe ik het voor de rest alleen maar om conditie te krijgen. Ik ben sowieso niet echt fan van de hype rondom gezonde voeding, eet gewoon lekker gevarieerd!

20 Reacties

  1. 27 mei 2013 / 15:15

    Lekker is dat he? Volg je eigenlijk een schema? Ik doe die met Renate Wennemars en moest vrijdag 3x 5 minuten met tussendoor 2 min wandelen, zo trots op mezelf toen ik het haalde haha!

    • 27 mei 2013 / 21:53

      Ik heb wel een paar keer een schema gevolgd waarmee ik begon met opbouwend steeds extra een minuut rennen, maar nu doe ik ook maar wat! Ik ga eens kijken wat voor schema dat is! Heerlijk gevoel is het als je het haalt en het goed gaat!

  2. 27 mei 2013 / 15:16

    Ik moet echt nog de motivatie krijgen om dit te doen. Ik wil ook graag hardlopen maar ben soms echt te lui haha

  3. 27 mei 2013 / 15:44

    Wat goed zeg! Ik ben er ooit eens aan begonnen, maar ik vind het gewoon echt echt echt niet leuk om te doen. Misschien beetje zwak… Maar ik vind fitness wel weer heel erg leuk ^^

  4. 27 mei 2013 / 15:46

    Wat toevallig dat je dit artikel vandaag hebt gepost, want ik heb vanochtend mijn hardloopdebuut gemaakt. Ik heb het in het verleden wel vaker gedaan, maar wil mezelf nu echt een km-doel stellen. Ik ben gewoon begonnen met start-to-run, dus moest vanochtend twee keer 1 minuut, twee keer 2 minuten en één keer 3 minuten rennen, naaaahh, ik dacht dat ik doodging :D. Maar ik kom er wel! Dus blijf asjeblieft lekker updaten over je hardlopen, dat motiveert mij dan weer ;). Ben jij nog van plan aan één of andere ‘loop’ mee te doen deze zomer?

    • 28 mei 2013 / 12:40

      Dank je wel voor je comment Merel! Ik dacht de eerste keren ook echt dat ik doodging haha. Ik had mij nog nooit zo vreselijk gevoelt en ik dacht toen ook echt dat ik het gewoon niet kon!

      Ik heb niet als doel om aan een wedstrijd of een loop mee te doen deze zomer. Ik vind het nu gewoon lekker om twee keer in de week te doen en om conditie op te bouwen!

      Ik zal blijven updaten! Ik ben erg benieuwd hoe het de volgende keren bij jou gaat en heel veel succes!

  5. 27 mei 2013 / 15:50

    Goed bezig! Ik moet ook echt eens gaan beginnen.

  6. 27 mei 2013 / 16:14

    Goed bezig meid! Daar mag je ook zeker wel trots op zijn hoor!

  7. 27 mei 2013 / 16:26

    Wat super dat je het zo lang vol houd, doe het je niet na!

  8. 27 mei 2013 / 16:57

    Goed zo! Eigenlijk twijfel ik ook, maar ik loop al iedere dag minstens drie uur met de hond.

  9. Joanydvv
    27 mei 2013 / 21:22

    Wat knap dat je het zo goed volhoudt! Ik ben een echte afhaker.

  10. 28 mei 2013 / 23:55

    Zet ‘m op meis, je bent goed op weg! En je schoenen zijn zo leuk (heb ze zelf ook, haha)!
    Ik sport sinds kort bij Achmea, dus gewoon fitness, en je voelt je ZOOOVEEEL fitter, heerlijk!

  11. 2 juni 2013 / 22:27

    Ik mag niet hardlopen vanwege mijn rug, maar ik wandel wel veel (tussen de 4 en 8km per dag op een stevig tempo) en als het weer een beetje meewerk fiets ik in het grootste gedeelte van het jaar elke dag zo’n 20 km op behoorlijk hoge snelheid. Heerlijk om je uit te leven en ook van het wandelen geniet ik altijd heel erg.

Bedankt voor het lezen van het artikel! Een reactie vind ik altijd erg leuk om te lezen. Liefs xx