Boekrecensie | Colleen Hoover – Misschien ooit

Ik schaam mij eigenlijk heel erg dat ik nog nooit een boek had gelezen van Colleen Hoover. Ik had al wel van haar gehoord, maar ik had nog nooit een boek opgeslagen. En dat terwijl ik steeds meer van New Adult boeken ben gaan houden. Las ik vroeger alleen maar thrillers, thrillers en thrillers, nu kan ik een New Adult boek ook zeker waarderen. Ik hield meteen al van de schrijfstijl van Colleen Hoover ook al heb ik dus helemaal geen vergelijkingsmateriaal. Wel heb ik meteen alle andere boeken van haar op m’n e-reader gezet en ik weet zeker dat ik die ook snel ga uitlezen. Misschien ooit is een prachtig liefdesverhaal die mij soms tot tranen heeft geroerd. De liefde was gewoon voelbaar door het boek heen en dat vind ik heel erg bijzonder dat een auteur dat kan overbrengen. Tijd voor de Boekrecensie | Colleen Hoover – Misschien ooit!

Misschien ooit

Misschien ooit van Colleen Hoover neemt je mee in de onwaarschijnlijke liefde tussen een dove singer-songwriter en het meisje dat hem uit zijn writer’s block helpt. Een heerlijk boek voor iedereen die houdt van een Amerikaanse setting, knetterende vonken en een achtergrond van songteksten en muziek. Auteur Colleen Hoover bracht samen met Griffin Peterson een soundtrack uit met de nummers uit Misschien ooit, gratis te beluisteren op maybesomedaysoundtrack.com. Dus kruip op de bank, druk op play, sla het boek open en beleef Misschien ooit.

Toen ik dit boek aantrof in mijn goodiebag van de #winterbbb wist ik dat ik meteen dit boek wilde gaan lezen. Ik ben de laatste tijd dol op dit soort verhalen en ik kon niet wachten om eraan te beginnen. Herken je dat? Dat je het eigenlijk veel te druk hebt met allerlei andere dingen, maar dat je eigenlijk alleen maar met een boek op de bank wilt gaan zitten? Ik moest vorige week zondag 2 x een uur reizen en ik wist meteen dat ik lekker dit boek meenam zodat de tijd wat sneller ging. Ik moest goed opletten dat ik niet te lang in de trein en metro bleef zitten, want na twee bladzijdes was ik al verkocht door het verhaal. Ik moest in het begin heel veel lachen om allemaal practical jokes die Sydney en Warren uithaalde. De humeur is zeker aanwezig in het boek. Daarnaast is de liefde ook heel erg aanwezig. Ik vind het geen standaard liefdesverhaal, de liefde in het boek is enorm intens en laat je niet meer los. Je kan dit boek echt niet wegleggen.

Ik vind het heel erg leuk dat er zoveel muziek in het boek te vinden is. Ook al kan ik zelf niet zingen, geen instrument bespelen, maar ik vind het wel mooi om te zien dat andere mensen dat wel kunnen. Ik vind het daarom ook heel erg tof dat bij het boek een playlist hoort, die hier te beluisteren is.

Conclusie

Ondanks dat ik geen grote muziekliefhebber ben, geen instrument kan spelen, geen maat kan houden, kwam het boek als muziek bij mij binnen. Het liet mij niet meer los en het liefst wil ik het nog even een paar op repeat zetten. Colleen Hoover heeft een nieuwe fan!

Colleen Hoover – Misschien ooit /  27 januari 2016 / Aantal pagina’s: 304  / Uitgeverij: Zomer & Keuning / Genre New Adult / ISBN: 9789401905770 / Vertaalde literaire roman

Verkrijgbaar bij Bol.com voor €14,95