Boekrecensie | Mea culpa van Clare Mackintosh + WIN

IMG_1114Toen ik bij de Books, Blogs en Borrel was hoorde ik een stukje over het nieuwe boek Mea Culpa. Ik ben dol op thrillers en ik had meteen alle aandacht voor het boek. Het klonkt allemaal zo spannend, dat boek moest ik echt lezen. Vanaf het begin dat ik ‘Mea Culpa’ in m’n handen had en begon te lezen was ik verkocht. Het boek was zo spannend en ik vond het een heel heftig verhaal. Ik had een paar keer een paar bladzijdes gelezen voordat ik ging slapen en het liefst wilde ik het slapen even overslaan voor een nacht om hem verder te lezen. Ik moest weten wat er gebeurd was! Ik zal het eerlijk zeggen dat ik het stiekem een beetje lastig vind om deze Boekrecensie | Mea culpa van Clare Mackintosh te schrijven. Er gebeurt van alles in het boek en ik wil natuurlijk niets verklappen. Ik heb regelmatig een stukje teruggelezen om alles even goed te bevatten..

Meer over ‘Mea Culpa’

Wanneer een alleenstaande moeder de hand van haar zoontje even loslaat, gebeurt het ondenkbare: hij rent de straat over en wordt aangereden door een auto. De bestuurder rijdt door. In een fractie van een seconde verandert Jenna’s wereld in een nachtmerrie. Om de vreselijke waarheid te ontlopen verhuist ze naar een afgelegen plek aan de kust in Wales, maar de herinneringen, angsten en rouw zijn allesoverheersend. Inspecteur Ray Stevens leidt het onderzoek naar de dader. Vastbesloten om tot de bodem van de zaak te komen, zet hij zowel zijn professionele als zijn persoonlijke leven op het spel. Intussen wordt Jenna ingehaald door haar verleden, met alle verwoestende consequenties van dien….

Dit vond ik ervan:

De wereld van Jenna is compleet ingestort na een tragisch ongeluk. Alleen al bij het lezen van de tekst op de achterkant huiverde ik en tegelijkertijd probeerde ik mij een beetje voor te stellen hoe de wereld voor Jenna eruit moest zien. De angst, de herinneringen die haar maar blijven achtervolgen ergens kon ik mij het wel een beetje voorstellen, maar aan de andere kant dacht ik waarom is er niemand voor Jenna? Zo’n tragische gebeurtenis en ik vond het heel erg zielig dat er niemand voor haar klaarstond. Jenna zag als enige uitweg een nieuwe leven te beginnen op een afgelegen plek in Wales. Ik vond het prettig om te lezen dat ze zich al snel thuis voelde bij het strand en dat het haar op momenten een beetje rust bood.

Ik zat meteen helemaal in het boek en ik vond het zo spannend. Deze thriller liet mij meerdere malen m’n hersens kraken en ik heb regelmatig een stukje teruggelezen. Een geweldige twist zit er in het boek, de beste allertijden. Clare Macintosch is de koningin van de Thrillers, wauw wat een geweldige schrijfstijl. M’n mond viel open bij het lezen van de twist en ik bleef maar staren naar de bladzijde. Een ‘OMG-reactie’ als gevolg en ik zag het allemaal niet aankomen. Het boek was soms zo creepy en realistisch dat ik er de bibbers van kreeg en het hangt nog steeds rond in mijn hoofd.

Door middel van flashbacks werd er steeds wat meer duidelijk en de puzzelstukjes waarvan ik dacht dat ik ze allemaal al lang te pakken had, werd in één klap door elkaar gehusseld. Alsof je een nieuwe puzzel aan het maken was en de oplossing nog heel ver weg was.

De karakters vond ik stuk voor stuk allemaal heel erg sterk, met ieder zijn eigen verhaal. Met ieder zijn eigen bagage en het was niet zomaar even een klein onderzoekje bij de politie wat moest worden opgelost. Deze zaak komt niet zomaar op onopgeloste stapel terecht.

Dit boek is echt geweldig én ik mag ook één van jullie de kans geven om dit geweldige boek te lezen. Ben je een thriller-fan? Dan moet je dit boek ECHT lezen.

Wil je dit boek winnen?

Laat dan vooral even weten waarom je het boek zo graag wilt lezen en ik ben erg benieuwd wat voor boeken je graag leest! Volg mijn blog via bloglovin en geef het artikel een hartje!

Laat een reactie achter met een geldig mailadres. Ik neem contact op met de winnaar via de mail! Ik zou het leuk vinden als jullie mijn volgen via Facebook en/of Youtube. Je kan meedoen met deze winactie t/m 15 maart 2016.