Een leven na jou – Jojo Moyes (recensie)

Een leven na jou is het nieuwe boek van Jojo Moyes. Jojo Moyes is de laatste tijd één van mijn favoriete auteurs. Een leven na jou is een vervolg op het voor jou. Voor jou is een boek waar ik om moest lachen, waar ik om moest huilen en vanaf toen heb ik Jojo Moyes al in mijn hart gesloten. Haar levendige schrijfstijl sprak mij meteen al heel erg aan en voor jou was toen het uitkwam één van mijn favoriete boeken. Toen ik hoorde dat er een vervolg opkwam wist ik dat ik die moest lezen! Ik heb regelmatig nog gedacht hoe het met Lou verder ging naar de dood van Wil. Het vervolg werd geschreven en voor jou wordt ook nog eens verfilmd. Geweldig nieuws! Ben je benieuwd naar een leven na jou? Lees dan snel verder!

Over: ‘Een leven na jou’

Na zes heftige maanden met Will geleefd te hebben, is Lou Clark is niet langer een doorsneepersoon met een doorsneeleven. Maar als een bizar ongeluk haar dwingt terug bij haar familie in te trekken, heeft ze het gevoel dat ze weer net zo vastgeroest zit als vóór Will haar wereld overhoophaalde. In een poging zichzelf te dwingen uit haar veilige wereldje te stappen, meldt ze zich aan voor een groepscursus rouwverwerking. Haar medecursisten – vooral de aantrekkelijke Sam – helpen haar een nieuw perspectief te vinden. Tot iemand uit Wills verleden haar leven binnen stormt en opnieuw alles anders blijkt dan ze dacht. Kan Lou zich opnieuw uitvinden terwijl het lijkt of de hele wereld zijn best doet om haarzelf, haar familie en Wills familie vast te houden in het verleden?

Mijn mening

Door ‘voor jou’ werd ik meteen gegrepen, die ik kon ik in de zomer toen niet meer loslaten. Ik heb dat boek zo snel uitgelezen dat ik zo benieuwd was hoe het verder met Lou ging. Zou ze zich alleen staande houden na het overlijden van Will? Zou ze verder gaan met haar dromen en alle dingen bereiken die ze zou willen? Ik miste Will heel erg in het boek, maar ik vond het wel inspirerend om te lezen hoe Lou met het verlies om ging en wat er verder nog op haar pad kwam. Voor jou heeft meer indruk gemaakt op mij, maar ook dit vervolg wilde ik echt niet missen om te lezen.

Jojo Moyes schrijft zulke heerlijke, hartverwarmende en ontroerende boeken. Ik wil meer lezen van Jojo Moyes!

Auteur: Jojo Moyes – Uitgeverij De Fontein – ISBN 9789026139550 – Prijs € 19,99 (te koop bij o.a. bol.com)