• 9849-xxx-xxx
  • noreply@example.com
  • Tyagal, Patan, Lalitpur

Mee met Kelly #184 Last-minute naar Rhodos

Een extra extra extra lange mee met Kelly van vandaag. Ik heb namelijk samen met Tim een last minute geboekt naar Rhodos en wij zijn inmiddels weer thuis. Halverwege augustus hadden we het een beetje over de vakantie. We zouden wat dingen in ons huis gaan doen en gaan dat ook zeker doen maar we wilde eigenlijk toch ook nog even naar de zon. Na een avondje op de pc wat dingen te hebben uitgezocht hebben we gekozen voor een last minute naar Rhodos. Wij verbleven in Rhodos stad en ik laat zien wat wij deze week hebben gedaan. Een extra lange diary dus want wij vlogen daar zaterdagavond heen (en ik heb dat niet meer opgenomen in m’n vorige diary) en gingen zaterdag terug.

Zaterdag

Zaterdag vlogen wij naar Rhodos en kregen halverwege de middag te horen dat we twee uur later zouden vertrekken dan gepland. Gelukkig waren we nog thuis dan is het iets minder erg dat er vertraging is. Wel jammer dat we echt pas midden in de nacht pas aankwamen in het hotel. Je hebt dan geen idee hoe de omgeving eruit ziet, maar wel een leuke verrassing in de morgen.

We vlogen wel met een prachtige zonsondergang. We zouden eigenlijk niet naast elkaar zitten (gangpad ertussen) en dat vonden we stom. We willen altijd gewoon lekker een serie kijken op de tablet dus dat is dan wel handig als je naast elkaar zit. We hadden een beetje te laat ingecheckt en voor de rest was er geen optie meer. Gelukkig was het vliegtuig niet vol en konden we als nog echt naast elkaar zitten.

Zondag

Na een nacht niet zo lekker geslapen te hebben (bed is klein en hard) gingen we de omgeving verkennen. Deze leuke cactussen staan naast ons hotel.

Even het strand op! DSC06607

In de middag was het voor Tim tijd voor het eerste Griekse biertje tijdens de late lunch.DSC06615

Yeaah vakantie! Gelukkige hoofdjes op weg naar de oude stad. DSC06626

Rhodos stad! Echt de moeite waard om eens een keer heen te gaan. Vooral het oude gedeelte met de diverse stadsmuren en de leuke restaurantjes en winkels binnen in vind ik heel erg leuk.

Voor het eten nog even een stuk lopen om Rhodos stad te verkennenDSC06646

De eerste avond kies ik voor zalm!

Maandag

Vandaag gaan we een scooter huren omdat we wat bezienswaardigheden hebben ontdekt op het internet en in een Rhodos boekje die wij willen zien. Helaas zitten niet alle b
ezienswaardigheden bij elkaar en een scooter was de makkelijkste optie.

Op de scooter! Dat schiet tenminste op en de wegen zijn ook prima. DSC06658

Je ziet heel veel bokken onderweg, die leven echt veel op Rhodos

Eerste stop van vandaag: de 7 bronnen (Epta Piges) en het was heel erg indrukwekkend.

Door dit tunneltje kwam je bij het meertje. DSC06697

En opeens zagen we daar een schildpad! DSC06700

En dit prachtige stuwmeer! Ik wilde dit heel erg graag zien en eerst konden we het maar niet vinden, gelukkig hield ik nog even vol en wist ik dat ik een heel mooi plaatje had gezien op internet van deze waterval/stuwmeer. DSC06701

Op de terugweg gingen we naar Tsambika beach. Een strand wat hoog op ons lijstje stond.

Weer terug in Rhodos!

In de avond aten we bij een typisch Grieks tentje een Mixed Grill.

Dinsdag

We zouden eigenlijk vandaag voor een tweede dag een scooter huren maar Tim is ziek geworden in de nacht. De scooter bleef onaangeraakt staan. Tim was nog heel futloos en heeft wel even bij het zwembad gehangen maar voor de rest sliep hij alleen maar.

In m’n eentje ontbijten dan maar!

Even wat foto’s maken van het strand. In het begin van de vakantie had ik een stukje stof op m’n lens waardoor er een zwart stipje op de foto’s zat. Voor de rest heb ik geen foto’s gemaakt woensdag. Beetje een vreemde dag!

Woensdag

Tim voelde zich gelukkig weer goed en we gingen naar het strand! Er staat zoveel wind steeds op alle foto’s heb ik dit wilde kapsel haha.

Echt zo mooi hier!DSC06787

Vlakbij ons hotel in de buurt kan je heel erg mooi lopen langs het water en daar hebben we even wat foto’s gemaakt.

In de avond lopen wij weer een rondje en ditmaal kiezen we voor de Madraki havenDSC06863

In Rhodos stad zie je overal heel veel katten liggen. De meeste katten zien er heel erg slecht uit het liefst nam ik ze allemaal mee naar huis om ze een beter leven te geven. Echt heel erg zielig om te zien hoe slecht de katten eruit zien.

Pretty!

Donderdag

Tijd om weer een scooter te huren aangezien dinsdag niet doorging doordat Tim ziek was geweest die nacht en nog niet fit genoeg was om een hele dag op pad te gaan. Het plan was om naar Lindos te gaan toen en dat gaan we vandaag doen. Lindos is het witte dorp en heeft een mooie Akropolis. Het was ruim een uur rijden op de scooter.

M’n rug vindt het niet heel erg leuk om op de scooter te zitten. Blauwe plekken op m’n rug 🙁

Genieten van het mooie uitzicht!DSC06954

Lindos – het witte dorpje!

Aan het genieten op Lindos strandDSC06972

Tijd om in de hitte naar de Akropolis te lopen. Een flinke klim omhoog met 32 graden en geen wind.DSC06985

Maaaaaarrr het uitzicht is het meer dan waard

Even een fotootje samen DSC07035

Wauw de Akropolis is zo mooi! Ik was druk bezig om een foto te maken van deze trap en ik wilde heel graag dat er geen mensen opstonden. Gelukt!

Heel erg mooi! De entree voor de Akropolis vond ik wel heel erg duur. 2 x 12 euro voor twee personen en binnen een uur waren we er al uit.

Ik houd zo van het blauwe water!

Vrijdag

Laatste hele dag op Rhodos, dus toch nog even scooteren. We besluiten om nog maar een highlight te bezoeken omdat we geen zin hebben om de hele dag bij het zwembad of het strand te liggen. De keuze valt op de thermen van Kalithea. Volgens boekjes zijn het bronnen maar ik vind het meer een soort badhuis. Wel heel erg mooi en ook heel erg wit (net als Lindos) DSC07161 DSC07170

Heel veel mooie plaatjes hier kunnen schieten. Witte huisjes zijn heel erg fotogeniek haha

Tijd om lekker af te koelen op Lindos Beach!

Mooi plaatje! Er stond best wel veel wind hier waardoor het bedje opeens omklapte en tegen m’n hoofd kwam.. Een ei naast m’n oor als gevolg..

De scooter terug brengen dus weer even door Rhodos stad rijden.

En de laatste keer door de mooie poorten lopen

Hmm dit is een dorade (vis) met lekkere groente, patatjes, gepofte aardappel en het was zo lekker. Eén van de lekkerste dingen die ik heb gegeten deze vakantie.

Zaterdag kwamen wij in de nacht thuis en heb ik voor de rest geen foto’s meer gemaakt!

Heel erg bedankt voor het kijken naar deze diary! Heel veel zonnige foto’s en wij hebben echt genoten van een week lang ontspannen, zon, lekker eten en prachtige stranden en bezienswaardigheden. Ik heb ook nog gevlogd en er komt nog een apart artikel online over Rhodos en wat outfitfoto’s.