• 9849-xxx-xxx
  • noreply@example.com
  • Tyagal, Patan, Lalitpur

Minderen met suiker update #2

De eerste update werd heel erg leuk ontvangen, bedankt daar allemaal voor. Mocht je hem gemist hebben dan kan je de eerste update hier nog eens teruglezen. Ik begon heel erg streng voor mijzelf aan het minderen met suikers. Geen suikers drinken, dagenlang geen snacks eten en na 5 dagen merkte ik dat ik begon af te vallen, was duizelig en ik voelde mij heel erg gek. Ik was wat te streng voor mijzelf geweest merkte ik en ik had het rustiger aan moeten doen met het afbouwen van suikers. Ik was in een paar dagen tijd al bijna 2 kilo afgevallen en zoals ik al beschreef in de eerste update is dat iets wat ik totaal niet wilde.

Te heftig begonnen

Toen ik merkte dat ik bijna flauwviel na een yogalesje wist ik dat het toch anders moest. Ik besloot toch om wat minder streng voor mijzelf te zijn en at een toetje met suikers en een koekje. Ik had wel wat suikers binnen gehad de afgelopen dag, maar meer in een beetje smeerkaas, kipfilet en in een broodje. Geen grote hoeveelheden suikers van snacken en suikerhoudende dranken heb ik bijna niet gedronken.

Suikerhoudende dranken drink ik doordeweeks sowieso niet, maar in het weekend gaat een wit wijntje of een rosétje er wel gewoon in. Het moet ook allemaal nog een beetje leuk blijven en als ik maandag tot en met vrijdag al geen suikerhoudende dranken drink, dat scheelt alweer een heleboel.

Tussendoortjes

Als tussendoortjes eet ik soms toch wat nootjes (minimaal aantal suikers in), volkoren cracker met kaas of wat fruit. Ik heb ook van die raw foodrepen zonder suiker geprobeerd en die zijn ook heerlijk! Ik merk dat het honger gevoel nu wat meer naar de achtergrond is, nu ik gewoon af en toe wel een dingetje met suiker eet. Ik heb geen heftige suikerpieken meer gehad door een pak koekjes naar binnen te werken. Ik merkte laatst al dat ik van twee koekjes misselijk werd.

Ik ben dus minder streng voor mijzelf en het honger gevoel is naar de achtergrond verdwenen. Zolang ik maar minder suikers binnenkrijg en ik niet meer zo oververmoeid ben, vind ik het goed. Ik word zo onwijs moe en dat blijf ik als ik teveel suikers binnenkrijg en dat is iets wat ik niet wil. 🙂