• 9849-xxx-xxx
  • noreply@example.com
  • Tyagal, Patan, Lalitpur

Minderen met suikers..

Ik merk de laatste steeds meer dat ik soms heftig reageer op teveel suikers. Als ik een lading suikers naar binnenwerk, dus bijvoorbeeld als ik lekker een lading snoepjes eet uit de snoeppot voel ik mij op dat moment prima, maar de rest van de dag voel ik mij ontzettend futloos en heb ik totaal geen energie meer om iets te doen. Nu heb ik al vaker gelezen dat je je door teveel suikers ontzettend futloos kan voelen en stiekem weet ik dat ook wel gewoon. Wanneer ik teveel suikers heb gegeten kan ik rustig om 9 uur al dood en doodmoe zijn en dan kan ik eigenlijk ook niets meer doen. Van de week at ik dus weer eens een halve droppot leeg (drop ga ik overigens maar niet meer in huis halen) en ik voelde mij de rest van de dag ontzettend sloom en was ik niet meer vooruit te branden. Ik besefte mij weer eens dat ik teveel suikers heb gegeten en vanaf dat moment besloot ik maar eens meer over het minderen met suikers te gaan lezen. Ik krijg niet alleen teveel suikers binnen, maar ik kan ook ontzettend naar worden als ik niet op tijd eet, of ik kan uit het niets heel erg duizelig worden. Het is voor mij dus wel echt belangrijk om regelmatig wat te eten.

Voor de rest heb ik soms het idee dat mijn bloedsuikerspiegel niet helemaal in orde is op bepaalde momenten. Ik weet zelf niet zo goed waar het aanligt wat ik kan in eens heel erg duizelig worden als ik niet op bepaalde tijdstippen wat eet. Ik ben al eens op suikerziekte getest, maar op het moment dat ik bij de dokter ben is het prima in orde.

Ik ontbijt wel al heel erg gezond, vaak door middel van een smoothie of magere kwark met diverse vruchten en zaden. Als lunch en avondeten eet ik van alles, maar ik probeer wel gevarieerd te eten. Ik vind gevarieerd eten erg belangrijk en ik ben gek op alle gekleurde soorten groenten. Een salade, daar kan je mij al ontzettend gelukkig mee maken. Ik vind gezond eten gelukkig wel heel erg lekker!

Ik ben opzoek naar een aantal tips wat je tussen de maaltijden door kan eten. Ik heb namelijk om het uur honger en het gaat er niet om wat ik eet, maar dat ik iets eet. Ik kan namelijk ook prima voldoening halen aan twee stuks fruit tussendoor. Ik ben nieuwsgierig naar wat jullie eten als tussendoortjes, zonder dat het meteen slecht wordt of boordevol suikers zit.

Ik wil voor de rest niet 100 % suikervrij gaan leven, maar gewoon minderen met suikers. Ik wil ook totaal geen dieet volgen, want ik ben al aan de lichte kant. Ik wil gewoon mij fit voelen, een gezonde levensstijl hebben (zonder dat ik doorsla) en ook gewoon dingen kunnen eten. Ik heb als begin het boek 100 % suikervrij besteld om inspiratie uit te halen voor het maken van gerechten zonder al teveel suikers.

Ik ben erg benieuwd of jullie tips hebben over het minderen van suikers. Of dat sommige van jullie zelfs compleet suikervrij leven?