Mooie meisjes door Karin Slaughter (recensie)

Een boek wat al een hele lange tijd om mijn nog ‘nog te lezen lijstje’ stond was het boek van ‘Mooie meisjes‘.  Ik had hiervoor nog geen enkele Karin Slaughter gelezen, maar ik begreep wel dat dit boek een ‘standalone’ is. Karin Slaughter schrijft normaal boeken in een reeks, die bij elkaar horen maar dit boek kan je prima lezen omdat het dus een verhaal is wat op zichzelf staat.

Meer over mooie meisjes

You will always be my pretty girl…’  Wanneer op het nieuws melding wordt gemaakt van een vermist meisje, moet Claire Scott ongewild terugdenken aan haar eigen zusje. Zij verdween twintig jaar geleden, en het mysterie is nooit opgelost. Maar wanneer Claire alsnog de waarheid over de verdwijning van haar zus ontdekt, zal haar leven nooit meer hetzelfde zijn.

Het zusje van Claire, Julia is twintig jaar geleden verdwenen en is tot op heden nog steeds als vermist opgegeven. Het mysterie is nooit opgelost en alle leden van het gezin hebben daar nog steeds last van. Grote zus Lydia stortte zich in de wereld van de drugs. Claire woont samen met Paul en heeft een eigen leven opgebouwd en lijkt gelukkig tot dat Paul op een brute wijze voor de ogen van Claire wordt vermoord. Het contact tussen Lydia en Claire hebben al jaren geen contact meer, maar komen later in dit boek weer met elkaar in aanraking. Als er weer een jong meisje verdwijnt dan denken Claire en Lydia meteen aan hun verdwenen zusje Julia.

Mijn mening:

Ik heb nog nooit een boek gelezen van Karin Slaughter. Waarom weet ik ook niet precies, want ik houd wel echt van thrillers. Ik had dus voor de rest geen verwachtingen van Karin Slaughter. Wel weet ik dat andere boeken van haar een reeks vormen met vaste personages en dit boek staat op zichzelf. Mooie meisjes kan je dus prima lezen als je nog geen boek van haar hebt gelezen. Ik moest wennen aan het boek. Ik zat er niet meteen lekker in want ik moest echt even kijken wie welk hoofdstuk nou precies had geschreven en welke personages er allemaal waren. Naar mate ik halverwege was vond ik het boek spannend worden en heeft het mij niet meer los gelaten. Spannend, gruwelijke gebeurtenissen waar je mond van open vallen. Wat mij betreft mocht het boek alleen iets eerder op gang komen, maar dat is dan ook het enige nadeel wat ik kan noemen. Ik kocht het boek in een aanbieding voor 15 euro, dus dat was mooi meegenomen!

Oorspronkelijke titel: Pretty girls / Uitgeverij: Cargo / Aantal pagina’s: 544 / 9789023491095 / 22,50