Dove Self Esteem campagne


Gister was ik met een aantal bloggers bij de lancering van de Dove Self Esteem Campagne.  Dove is al jaren een favoriet merk van mij en ik was dan ook erg blij met deze uitnodiging om er bij te mogen zijn.  De producten zijn ontzettend fijn, maar wat ik vooral ook erg belangrijk vind is de missie die Dove heeft. Dove zet zich actief in om het zelfvertrouwen van alle vrouwen, en vooral jonge meisjes positief te beïnvloeden en hen te inspireren
om het beste uit hun leven te halen. Gister werd als eerste de cijfers gepresenteerd van het onderzoek naar hoe vrouwen zichzelf zien en de cijfers waren enorm choquerend.Driekwart van de meisjes tussen 10 en 17 jaar voelt een grote druk om mooi te zijn, zo blijkt uit het onderzoek van Dove. Meisjes van 10, die nu al de druk voelen om mooi te zijn en om mooi gevonden te worden, dat is toch bizar?  In grote mate leggen deze meisjes zichzelf deze druk op, maar ook de social media heeft grote invloed op hoe meisjes zich voelen. Naast sociale media speelt de maatschappij en vrienden ook een grote rol daarin. Alarmerend is dat wereldwijd, maar ook in Nederland , slechts 1 op de 10 meisjes zichzelf mooi vindt. Dit zorgt er zelfs voor dat 60% van de meisjes zelfs stopt met sociale activiteiten. Het negatieve zelfbeeld zorgt ervoor dat meiden stoppen met de dingen die ze leuk vinden.

De resultaten van het onderzoek zijn voor Dove een reden om er iets mee te doen. Dove vindt dat het niet langer zo verder kan gaan en deze cijfers zijn de aanleiding om het Self Esteem programma voor te zetten. Het doel van het Self Esteem programma is dat het zelfbeeld van de meisjes worden verbetered. Dove ziet daarbij belangrijke rollen van moeder. Uit wereldwijd onderzoek blijkt namelijk dat moeder hun dochter sterk beïnvloeden.  Dove heeft daarom speciaal voor moeders workshopboekjes ontwikkelt (te downloaden via Dove) om samen met hun dochters aan te slag te gaan met hun zelfbeeld.

Workshoptools:

Tasje die je binnenkort krijgt als je drie Dove producten koopt ontworpen door Fab

Dove vindt dat het niet langer kan zo en heeft daarom met een aantal ambassadrices het Dove Self Esteem programma opgezet. Dove hoopt in 2015 met dit programma 750.000 Nederlandse meisjes bereikt te hebben. Dove gaat in de maand november ( novemer = Self Esteem maand) samen met de ambassadrices het hele land door om workshops op te zetten.

De nieuwe campagne:

 Stel Je Eens Voor, Een Wereld Waar Schoonheid Een Bron Is Van Zelfvertrouwen, Niet Van Angst.  Make Girls Unstoppable!! 

7 Reacties

  1. 2 november 2012 / 06:32

    Jep, ik las er al wat van! Goede zet van Dove natuurlijk, een mooie campagne. Het is best wel ziek dat zoveel meiden een slecht zelfbeeld hebben. Ondanks dat is de campagne natuurlijk grootendeels marketing en draait het om het verdienen.. dat is wel zo. :c

  2. 2 november 2012 / 09:12

    Mijn uiterlijk is nooit belangrijk geweest en ik begin de laatste jaren pas te begrijpen dat dat een zegen is. Wat moet het vreselijk zijn als je weinig zelfvertrouwen hebt door voornamelijk de buitenkant.

  3. 2 november 2012 / 10:14

    Mooie campagne van Dove zeg! Het is altijd heel treurig om van die verhalen te horen over mensen met weinig zelfvetrouwen. Ik heb dat gelukkig meer van binnen in het presteren. Ik hoop dat de campagne aanslaat! Gaaf dat je er naartoe mocht & dat Fab tasje is súper leuk! 😀

  4. 2 november 2012 / 10:31

    Hele mooie campagne van Dove! Dat tasje is trouwens superleuk.

  5. 2 november 2012 / 11:28

    Echt zo geweldig dat Dove dit doet. Het is ook zeker wel herkenbaar van mezelf op die leeftijd. Zwemmen ofzo deed ik ook nooit om die reden. Ook zie en hoor ik het veel te veel in mijn omgeving hoe onzeker veel meiden zijn en dat vind ik wel heel jammer, want het zijn altijd hele leuke en lieve meiden.

  6. 2 november 2012 / 11:58

    Goeie campagne van dove! van de cijfers schik je best even.. dat er zo veel meiden zijn die onzeker over zichzelf zijn! Maar opzich best herkenbaar..

Bedankt voor het lezen van het artikel! Een reactie vind ik altijd erg leuk om te lezen. Liefs xx